Design!

Hej!
Nu ska jag fixa lite med designen på min blogg. Så det kanske kommer se lite konstigt ut på bloggen ett tag men då vet ni varför! Asså kan nån bara säga vilket tema som är anpassad för headrar. Jag försöker klistra in min header. Men på det temat jag har nu så funkar det typ inte! Blir lite smått irriterad på det! Men det vore as skyst om nån kunde kommentera vilka som e det! Tack på förhand! Hejdå!

Kommentarer!!
Tack för att du kommenterade, Siri / The Lion Queen!

sv:Hej! :)

Jo photoshop kostar pengar och man kan köpa det på adobe.com tror jag men jag fick låna dvdn av en kompis så ja.. vet inte rikigt hur de gick till :)



Annars har jag lärt mig på moderskeppet.se superbra photoshop-guider för nybörjare. Annars kan man ladda hem en 30 dagars version av photoshop



Vi ses!

2011-08-10 @ 09:55:30
URL: http://designrad.blogg.se/
Tack för att du kommenterade, Alicia

Det finns flikar längst upp som är så här: "Blogg, Skapa, Arkiv, Design och Inställningar". Du måste klicka på fliken som heter "Design". Scrolla längst ner och då hittar du en mall som heter " Egen mall". Klicka på "Välj tema" precis under. Sen klistrar du bara in den (headern) som du gjort.



Jag hoppas att det var det som du menade annars så vet jag inte hur jag ska förklara. Hoppas jag hjälpte till! :)



Kram Alicia

2011-08-10 @ 12:45:12
Tack för att du kommenterade, Alicia

Annars om det inte var det som du menade så går du in på fliken "Design" och då ser du tre flikar lite under de andra flikarna. Där står det: "Tema, Redigera Stilmall, och Kodmallar". Gå in på "Kodmallar" och klistra in där under header eller nånting sånt. Göra samma sak på framsida, inläggsida, kategorisida och arkivsida. Jag tror att det ska vara ungefär så men annars kan du leta runt på google eller klicka in på en blogg som heter www.designadinblogg.se . Leta runt lite där om du hittar nånting, det finns ganska många olika tips där tips där. Jag har försökta att hjälpa dej så gott det kan nu. Annars kan du gå iin där under fliken "Bloggdesign" och sen "BLOGG ESSE". Där finns det några färdiga designer som du kan göra om till din alldeles egen. Tips om hur du fixar i designen hittar du på, samma sida: www.designadinblogg.se . Läs alltid villkoren på designerna först. När du ska klistra in designen ska du ta bort all text i "Framsida" och sen klistra in den nya texten där. Gör samma sak med "Inläggsida, kategorisida och arkivsida".Fix sen det di vill i texterna och kolla på internet efter tips, eller på www.designadinblogg.se . Om allting går fel så är det bara att byta "tema till det som du har nu. Det hittar du under fliken teman och sen väljer du bara "Kottkesque" som din design heter. Då ändras allt och det blir som vanligt igen! Lycka till! //Alicia

2011-08-10 @ 13:10:49

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser det)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0